23 Mart 2009 Pazartesi

Şaşırt Beni...


     


Bazen bilmek istemezsiniz ya, bilmek istemiyorum şimdi.
Anlamak istemezsiniz ya bazen, anlamak istemiyorum.
Kabul etmek istemezsiniz ya bazen, ben bunu kabul etmiyorum.
Geriye dönüp bakmana izin vermez ya hayat
O her zaman şimdinin bir an sonrasının şehvetinde
Oysa insan bakmadan yapamıyor
Ki bu yüzdendir hayatla aramdaki en amansız itiş kakış
Ya geç kalmışım, ya da çok erken.
Oysa sen,
Bana ne zaman, ne de sebep bırakmadın giderken
Üşümeyi unutmuşum
“Üşümüyor musun?” diyorsun ya… Unuttuğum sadece bu değil.
Tedavülden kalkmış tanıdık bütün hislerim, sebebini hiç sorma şimdi, uzun bir hikâyesi var. Yalnızca yürü yanımda, bu uzun cadde, şaşalı ışıklar, sahte kalabalık, yalnızlar, sevgililer, berduşlar, çiçekçiler hepsi bizim için şimdi.
- Oraya gitmeyelim.
- Nereye gidelim?
- Oraya gitmeyelim de nereye olursa…
- Sen nereye istersen oraya gidelim
Beş yüz yıllık bir köprünün üstünde, güneşin nehrin tam ortasına gömülüşünü seyrettiğim o an geliyor aklıma, uçuşan kırlangıçları, arabasında bana gülümseyen küçük bir çocuğa karşılık verdiğimi, kavak yapraklarının hışırtılarını, kızıldan mora açılan ufka bakıp, o ılık bahar rüzgârına bıraktığımı kendimi…
Soğuk, yağmur ve kalabalık…
Hani bazen nerden başlayacağını bilemesin ya, nasıl bitireceğini bilemediğin gibi
Koluma girersin belki? Dudaklarının yanağıma dokunuşundaki sıcaklığın şaşırttığı gibi bu da şaşırtır beni. Ki giriyorsun, şimdi kırlangıçların sesleri kulaklarımda…
Bende bütün korkularıma başkaldıran gülümseme
Sende bütün cesaretine rağmen, ellerine gem vuran titreme…
Elim cebimde, elin elimde
Ellerin yabancı
Ellerin korkak
Ellerin bıkkın
Ellerin göze almıyor…
Sen şimdi,
Yarım kalan bütün hikâyelerin yarım bırakanısın…
Peki
- “sen nereye istersen oraya gidelim”…
""ey gözleri maden
çünkü aşk bir suçlamadır
sonuna kadar yaşanmamışsa...""
diyor şair.
Gel de şaşırt beni…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder